Our Beginnings

PODS, known initially as Portable on Demand Storage, changed the moving and storage industry in 1998. We pioneered the concept of portable storage containers, allowing our customers to conveniently store and access their belongings right in their driveway. We also introduced the world to PODZILLA®, our revolutionary hydraulic system, which enables our certified drivers to maneuver containers on and off our trucks while keeping customers’ belongings level.

PODS was founded in Tampa Bay, Florida, and has since expanded to over 46 states. We are committed to providing our customers with the best possible moving and storage experience, and we are proud to be a leader in the industry with +25 years of experience, + 6 Million Moves, and over 50 awards in 2023.

 

Fast Facts

25 years

In business
Woman with headset icon

3,000+ associates

across the U.S. and Canada

International services

in Canada, Australia, and the United Kingdom
arrow icon
arrow icon

6+ million moves

including 1.5+ million long-distance moves

240+ Storage Center locations

servicing 46 states and 6 provinces

Multiple container sizes

8-foot, 12-foot, and 16-foot
arrow icon
arrow icon

PODS Today

As an industry leader in moving and storage, PODS offers personalized solutions tailored to customers’ unique needs, specifically those planning long-distance moves. We provide a level of flexibility and control that other moving methods lack, including built-in storage, adjustable scheduling, and the ability to load and unload belongings on your own time. Additionally, we provide a comprehensive moving experience, including multiple container sizes, PODS City Service, packing supplies, connection to trusted local labor providers, and even car shipping

Vision, Mission, Values

Vision

Solving for how you move, store and so much more

Mission

Support and flexibility for all the ways life moves

Values

We work as a team
We care
We find a way
arrow icon
arrow icon
Simon Gregorich

Simon Gregorich : VPP et directeur financier

Simon Gregorich est chez PODS depuis janvier 2005 et occupe actuellement les fonctions de VPP et de directeur financier. Avant de rejoindre PODS, il a été VP des finances chez O’Reilly Automotive, Inc., un détaillant automobile coté en bourse. Par ailleurs, il a travaillé pour Quality Distribution, Inc., une société de transport routier inscrite à la bourse, en tant que VP et contrôleur. Il a également occupé ce poste chez Discount Auto Parts, Inc. M. Gregorich a également œuvré chez Scotty’s comme contrôleur adjoint et a entamé sa carrière financière chez Deloitte & Touche à titre d’auditeur.
Jordon Jones

Jordon Jones: Directeur Financier

Jordon Jones apporte près de vingt ans d’expérience en finance dans divers secteurs à son rôle au sein de PODS. Il était directeur financier de YouFit Gyms, une chaîne de 80 centres de conditionnement physique dans 10 États. Auparavant, il a occupé des postes de direction et de stratégie chez Hertz. Ses fonctions comprenaient notamment de diriger la stratégie de vente pour les grands comptes et de gérer le développement de l’entreprise, la planification stratégique, la budgétisation et les flux de trésorerie.
Bob Fowler

Bob Fowler : directeur des systèmes informatiques

Bob Fowler apporte à PODS plus de 20 ans d’expérience technique et stratégique dans le domaine de l’informatique. Il a été directeur des systèmes informatiques chez Estes Express Lines, où il a supervisé le processus de changement transformationnel. Il a aidé à développer les compétences de l’équipe en matière de nouvelles technologies, de méthodologies agiles et d’efficacité des processus, afin qu’elle puisse se concentrer sur la modernisation de l’entreprise et intégrer des capacités numériques aux activités. Avant son passage chez Estes, M. Fowler a été directeur des TI chez Performance Food Group ainsi que chez VMS, Inc.
arrow icon
arrow icon
arrow icon
arrow icon
arrow icon
arrow icon

Commençons

Déménagement et entreposage PODS

Choisissez le service dont vous avez besoin

Demande de devis